Cvičenie počas tehotenstva. Áno, či nie?

cvičenie počas tehotenstva

Ako povedal môj otec, tehotenstvo nie je choroba. A ako povedal Doc. MUDr. Ján Lietava, CSc. “Neexistuje žiadna diagnóza, s ktorou by nebolo možné cvičiť a do určitej miery športovať.”

Prinášame vám rozhovor s profesionálnou kondičnou trénerkou k téme cvičenie počas tehotenstva.

Saša o Saši

Ahojte, volám sa Saša, som kondičná trénerka a teším sa tomu, že sa môžem už zaradiť medzi mamičky. Venujem sa funkčnému tréningu s využitím vlastnej váhy, kettlebellov, TRX systému, balančných pomôcok, venujem sa aj spevneniu Core-u stredu tela hlavne na skupinových tréningoch v Devínskej Novej Vsi /www.workoutacademy.sk/ a v meste Gym Fanatix.

V rámci sociálnych sietí ma nájdete na facebook-u pod: Sashka Hill a takisto na instragrame: alexxkashine.

 

Ty sama si mamou, prežívala si svoje tehotenstvo nejako špeciálne? I keď, ono to je stav sám o sebe výnimočný.

Mala som veľmi dobré tehotenstvo, iba v prvom trimestri mi bolo nevoľno, ale potom pohodička. Cvičila som s mierou až do dňa svojho pôrodu.

cvičenie počas tehotenstva

Cvičila si aj pred tehotenstvom?

Pokračovala som vo svojej rutine, cvičení len samozrejme opatrne a vynechala som cviky, ktoré mi neboli príjemné. Počas tehotenstva sa mi zlepšila pleť, prešla mi intolerancia na mlieko, takže syry, čo som nejedla asi 10 rokov, som zrazu mohla a mohla som doslova zjesť aj klince, trávenie bolo 100%, a tento stav pretrváva, čomu sa veľmi teším! Cvičila som, cvičím, hýbem sa celý svoj život, je to moja vášeň, takže áno. Váha je skôr otázka stravy. A čo môžem ešte povedať, tak v rámci tehotenstva som jedla kopec zeleniny, ovocia, strukovín, mäsa, vajec, syrov, orechov. Strava bola super plnohodnotná a nemala som žiadne tehotenské chute, čo svedčí o vyváženej strave, tak to som bola happy.

Vieš nás presvedčiť, prečo je dobré v tehotenstve nezanedbávať cvičenie? Vtedy si predsa musíme dávať pozor za dvoch a nesmieme sa priveľmi namáhať.

Áno, jasne, 3krát do týždňa po hodinke, cviky s vlastnou váhou a na TRX systéme boli pre mňa akurát. Cviky a pohyby, ktoré mi nerobili dobre som vynechala.

Nevidím dôvod, prečo by tehotná žena nemala cvičiť, naozaj netreba mať obavy, je to telu prospešné, bude lepšie zvládať vplyv tehotenských hormónov a cítiť sa skvele, lebo veľmi dobre vieme, ako na ženy vplýva rýchlo rastúce bruško. V neposlednom rade, si bude udržiavať hmotnosť a nebude potom zhrozene pozerať na nabraté kg po pôrode. Určite si treba dávať pozor, preto treba cvičiť pod dohľadom skúseného trénera.

cvičenie tehotné

Aké cviky odporúčaš mamičkám počas tehotenstva a ako často?

Odporúčam cviky s vlastnou váhou, kliky na kolenách, drepy, výpady do strán, dozadu, cviky na TRX. Stačí 35 minút až 1 hodina a to 3 až 4 krát do týždňa podľa individuálnych potrieb ženy.

Treba sa sústrediť na komplexné precvičenie celého tela a samozrejme s dôrazom na cviky panvového dna, čo je veľmi prospešné počas pôrodu aj po ňom. Žena, ktorá cvičí panvové dno, lepšie zvláda pôrod. Mne sa tieto techniky osvedčili, sama som mala neľahký pôrod, musela som veľa tlačiť, malinký mal stočenú hlavičku, takže som sa vďaka týmto cvikom vyhla sekcii.

Menila si stravovanie počas tehotenstva?

Počas tehotenstva som sa stravovala ako aj pred ním, pestrá vyvážená strava, bez pridaného rafinovaného cukru a umelých polotovarov. Jedla som veľa čerstvej zeleniny, ovocia, všetky druhy mäsa, obilniny, strukoviny, orechy a cítila som sa super! Neviem, aké to je diétovať, som zástanca zdravého životného štýlu, nie nárazových a prudkých diét, ktorých výsledkom je len jojo efekt.

cvičenie počas tehu

Čo by si chcela našim tehuľkám odkázať?

Baby určite sa hýbte, cvičte v rámci svojich možností a pocitu. Kebyže zaradíte len dlhšie, aspoň hodinové prechádzky, 3 až 4 krát do týždňa ideálne, budete sa cítiť skvele, budú sa vám vyplavovať endorfíny a budete mať oveľa menšie prírastky na váhe, takže budete super psychicky vyladené ;)) Najviac odporúčam pohyb a k tomu pestrá plnohodnotná životospráva, lebo už ste Dvaja.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *